EKONOM online má flexibilní systém nastavení, který se může na první pohled zdát jako složitější, ale lze s ním modelovat komplexnější případy. Obsahuje 4 hierarchické úrovně, přičemž se jednotlivé volby mohou vyskytovat na všech nebo na několika úrovních a dědí z nadřazené úrovně.
Hierarchie voleb od nejvyšší po nejnižší úroveň:
- Globální pro celou aplikaci
- Pro firmu
- Pro agendu
- Pro uživatele ve vybrané agendě
Do globálního nastavení se dostanete přes hlavní menu Nastavení – Administrace. Poté stiskněte záložku Globální nastavení.
Úroveň firmy je dostupná z editace firmy, do které se dostanete také z administrace, případně z levého horního rohu hlavní plochy aplikace. Na obrazovce firmy stiskněte vpravo nahoře tlačítko Další a poté Nastavení.
Úroveň agendy je dostupná z editace agendy, do které se dostanete z obrazovky firmy. Na samotné obrazovce agendy poté stiskněte tlačítko Další a Nastavení.
Nejnižší úroveň, a sice úroveň pro uživatele v dané agendě, je dostupná pro jednotlivé evidence ze seznamových obrazovek. Například nastavení pro pohledávky je dostupné přes tlačítko Další nad seznamem faktur a poté Osobní nastavení.
Samotná obrazovka nastavení je rozdělena podle evidencí, přičemž je možné rozbalit nebo sbalit jakoukoli z nich. Po změně daného nastavení stikněte tlačítko Uložit vpravo nahoře.
Pokud ukládáte na některé z úrovní globální, firma nebo agenda, zeptá se Vás systém při ukládání, zda chcete přepsat volby i na nižších úrovních. Lze tak rychle měnit nastavení globálně pro aplikaci, firmu nebo agendu.
Některé volby jsou přístupné jen na některých úrovních.